علائم نشتی اسلیو معده
نوشته شده توسط : رعنا

اسلیو معده نوعی جراحی لاغری است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و بخش لوله مانند معده باقی می ماند. کاهش چشمگیر اندازه معده به این معناست که فرد می تواند در هر وعده، تنها به مقدار نصف فنجان غذا بخورد که همین کاهش حجم غذا، موجب کاهش کالری دریافتی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

اسلیو معده

علیرغم مزایای بسیار آن، اسلیو معده هنوز هم نوعی جراحی محسوب شده و نیازمند پیروی از دستورالعمل ها و برنامه های جراح و همچنین محدود کردن غذای دریافتی می باشد.

نشتی اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد. اگر زمانی ما علائم نشتی معده را مشاهده کردیم سریعا باید به جراح لاغری اطلاع دهیم.

چرا علائم نشتی اسلیو معده باید جدی گرفته شود؟

هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود.

علائم نشتی اسلیو معده:

  1. تب
  2. تنگی نفس
  3. درد شکم
  4. درد قفسه سینه
  5. درد شانه
  6. سرگیجه
  7. افزایش ضربان قلب

بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز  دیگر می سازد.

نشتی بای پس معده

جراج لاغری در صورتی  عمل بای پس معده را توصیه می کند که بیمار دارای شاخص توده بدنی(BMI) 40 به بالا و یا ۳۵ به بالا به همراه بیماری های مرتبط با چاقی باشد. شاخص توده بدنی بالای ۴۰ به این معناست که فرد بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن دارد. در این قسمت به یکی از شایع ترین عوارض عمل بای پس معده یعنی نشت آناستوموز می پردازیم.

غلائم نشتی بای پس معده:

  1. تب
  2. معده درد
  3. حالت تهوع و استفراغ
  4. درد شانه چپ
  5. کاهش فشار خون
  6. کاهش تولید ادرار

رفرنس





:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: